راهنمای انتخاب فرش: فرش مناسب راه پله
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

راه پله می تواند نقطه کانونی خانه شما باشد که اغلب سبک کلی و فضای زندگی شما را تعیین می کند. در حالی که ممکن است به نوع نرده ها، کفپوش پله ها و رنگ دیوار مورد نظر خود فکر کرده باشید، آیا به این فکر کرده اید که چگونه حس راحتی و گرما را به پله های خود اضافه کنید؟ یکی از راه های انجام این کار اضافه کردن فرش است. اما انتخاب فرش مناسب برای راه پله آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. در این مطلب از فرش پلاس شما را در انتخاب فرش مناسب برای راه پله راهنمایی می کنیم.

برای دیدن مجموعه فرش ماشینی شگی کلیک کن

هدف فرش را مشخص کنید

هدف فرش را مشخص کنید

قبل از شروع خرید فرش، به این فکر کنید که چرا آن را می خواهید. آیا برای افزودن یک رنگ تزئینی به راه پله یا ایجاد سطحی مقاوم در برابر لیز خوردن است؟ آیا به دنبال فرشی هستید که بتواند صدای گام ها را کم کند یا فرشی که بتواند پاخوری بالا را تحمل کند؟ درک هدف فرش به شما کمک می کند تا گزینه های خود را محدود کنید و جنس، اندازه و طرح مناسب را انتخاب کنید.

الیاف مناسب فرش راه پله

الیاف مناسب را انتخاب کنید

جنس فرش شما دوام، راحتی و نیازهای نگهداری آن را تعیین می کند. در اینجا برخی از مواد رایج مورد استفاده برای فرش پله و مزایا و معایب آنها آورده شده است:

  • اکریلیک: فرش های اکریلیک یکی از محبوب ترین فرش ها برای مناطق مختلف خانه است که الیافی شبیه به پشم دارد و در برابر لکه ها و سایش بسیار مقاوم است. فرش های اکریلیک در طرح ها و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند فرش های اکریلیک برای کسانی که به دنبال فرشی مقرون به صرفه، بادوام و شیک برای راه پله خود هستند، می تواند گزینه ای عالی باشد.
  • پشم: پشم یک انتخاب محبوب برای فرش راه پله است زیرا بادوام، نرم و تمیز کردن آن آسان است. همچنین به طور طبیعی مقاوم در برابر سایش و ضد حساسیت است. با این حال، فرش های پشمی می توانند گران باشند و ممکن است در طول زمان پرزهایش ریزش کنند.
  • نایلون: فرش های نایلونی مقرون به صرفه، بادوام و مقاوم در برابر لکه و سایش هستند. آنها به راحتی تمیز می شوند و در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوهای موجود هستند. با این حال، فرش های نایلونی ممکن است به راحتی فرش های پشمی یا الیاف طبیعی نباشند.
  • پلی استر: فرش های پلی استر نرم، مقاوم در برابر لکه و مقرون به صرفه هستند. آنها در رنگ ها و طرح های متنوعی هستند و به راحتی تمیز می شوند. با این حال، فرش های پلی استر ممکن است به اندازه فرش های پشمی یا نایلونی دوام نداشته باشند و به مرور زمان صاف شوند.
  • الیاف طبیعی: فرش های الیاف طبیعی مانند جوت، سیزال دوستدار محیط زیست هستند و ظاهری طبیعی و روستایی ارائه می دهند. آنها بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند، اما ممکن است به راحتی فرش های پشمی یا الیاف مصنوعی نباشند.

اندازه فرش را در نظر بگیرید

اندازه فرش را در نظر بگیرید

اندازه فرش شما به اندازه راه پله و ظاهری که می خواهید به دست آورید بستگی دارد. در اینجا چند نکته برای کمک به انتخاب سایز مناسب آورده شده است:
راه پله خود را اندازه گیری کنید: عرض و طول راه پله خود را اندازه بگیرید و در نظر بگیرید که چه مقدار از پله ها را می خواهید با فرش بپوشانید. یک قانون کلی رایج این است که برای داشتن ظاهری متعادل، 10 تا 12 سانت جای خالی در دو طرف فرش باقی بگذارید.
رانر را انتخاب کنید: رانر فرشی بلند و باریک است که طول راه پله شما را می پوشاند. که می تواند جذابیت بصری را اضافه کند و به یکسان شدن ظاهر پله های شما کمک کند. رانرها در اندازه استاندارد وجود دارند، اما شما همچنین می توانید یک رانر سفارشی را متناسب با راه پله خود داشته باشید. 

طرح مناسب فرش را انتخاب کنید

طرح مناسب فرش را انتخاب کنید

طراح فرش شما به سبک شخصی و ظاهری که می خواهید به دست آورید بستگی دارد. در اینجا چند نکته طراحی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • با دکوراسیون خود هماهنگ کنید: فرشی را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون موجود شما باشد، چه سنتی، چه مدرن یا التقاطی. رنگ، طرح و بافت فرش خود را در ارتباط با رنگ دیوار، مبلمان و لوازم جانبی خود در نظر بگیرید.
  • فرش طرح دار را انتخاب کنید: فرش طرح دار می تواند جذابیت بصری و عمق به راه پله شما بیافزاید. با این حال، مطمئن شوید که الگو خیلی شلوغ یا حواس پرتی نباشد، به خصوص اگر الگوهای دیگری در دکوراسیون خود دارید.
  • یک فرش تک رنگ انتخاب کنید: اگر طرح های زیادی در دکوراسیون خود دارید یا ظاهری مینیمال را ترجیح می دهید، یک فرش تک رنگ می تواند انتخاب خوبی باشد. رنگی را انتخاب کنید که مکمل رنگ دیوار شما باشد یا رنگی را به فضای شما اضافه کند.
  • بافت را در نظر بگیرید: بافت فرش شما می تواند عمق و جذابیت را به راه پله شما اضافه کند. به عنوان مثال، یک فرش شگی می‌تواند حسی دنج و شیک به آن اضافه کند، در حالی که یک فرش اکریلیک می‌تواند ظاهری شیک و مدرن ارائه دهد.

فرش را در برابر لیز خوردن بررسی کنید

فرش را در برابر لیز خوردن بررسی کنید

راه پله ها می توانند منطقه ای پر رفت و آمد باشند بنابراین در هنگام انتخاب فرش، ایمنی همیشه باید در اولویت باشد. به دنبال فرشی باشید که دارای پشتی ضد لغزش باشد یا برای جلوگیری از لیز خوردن و افتادن، یک پد فرش در زیر آن اضافه کنید. علاوه بر این، ارتفاع پرز فرش را در نظر بگیرید. یک فرش کم پرز نسبت به فرش پر پرز کمتر باعث زمین خوردن می شود.

الزامات نگهداری را در نظر بگیرید

قبل از خرید فرش، میزان نگهداری آن را در نظر بگیرید. برای مثال فرش‌های پشمی می تواند نیاز به تمیز کردن حرفه‌ای داشته باشند، در حالی که فرش‌هایی با الیاف مصنوعی در خانه به راحتی تمیز می‌شوند. فرش های الیاف طبیعی می تواند بیشتر مستعد لکه شوند و برای جلوگیری از تجمع کثیفی نیاز به جاروبرقی منظم دارند.

برای خرید فرش بودجه تعیین کنید

قیمت فرش‌ها بسته به جنس، اندازه و طرح، از مقرون به صرفه تا گران‌قیمت متغیر است. قبل از شروع خرید، بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. به یاد داشته باشید که فرش سرمایه گذاری در دکوراسیون منزل شماست، پس ارزش آن را دارد که برای فرشی باکیفیت که سال ها دوام می آورد کمی بیشتر هزینه کنید.

مزایای استفاده از فرش برای راه پله

مزایای استفاده از فرش برای راه پله

استفاده از فرش برای پله ها می تواند چندین مزیت داشته باشد، از جمله:

  1. جلوگیری از لیز خوردن 
  2. کاهش صدا و یا جذب صدا هنگام تردد
  3. ایمن برای کودکان هنگام تردد
  4. افزدون ظاهری زیبا و شیک به راه پله
  5. گرم کردن راه پله با کفپوش های سخت
  6. تطبیق پذیری با هر مکانی از جمله فضای اداری، تجاری و مسکونی

برای دیدن مجموعه فرش ابریشمی طرح دستباف کلیک کن

رانر

جمع بندی

انتخاب و خرید فرش مناسب برای راه پله می تواند یک فرآیند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. با در نظر گرفتن هدف فرش، جنس، اندازه، طرح، مقاومت در برابر لغزش، نیازهای نگهداری و بودجه می توانید فرش مناسبی را برای افزودن راحتی، گرما و سبک به خانه خود بیابید. به یاد داشته باشید که راه پله خود را اندازه بگیرید، یک فرش ضد لغزش انتخاب کنید و فرشی را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون موجود شما باشد. با در نظر گرفتن این نکات، می توانید سال ها از یک فرش زیبا و کاربردی روی راه پله های خود لذت ببرید.

اگر به دنبال فرش های باکیفیت با طرح های زیبا و دارای ضمانت تثبیت رنگ و ارسال رایگان هستید، فرش های هایپر فرش پلاس را بررسی کنید. تمام فرش های ماشینی موجود در فرش پلاس با نخ 100% اکریلیک وارداتی از ترکیه در پایتخت فرش های ماشینی یعنی کاشان بافته می شوند. فرش های ما بدون واسطه و با قیمت درب کارخانه ارائه می شود.

مطالب مرتبط: 





:: برچسب‌ها: انتخاب فرش، خرید فرش، فرش پلاس، فرش مناسب، فرش راه پله، رانر ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: